Klantenservice

Algemene voorwaarden For allHorses Shop d.d. 15-5-2024

http://www.forallhorsesshop.nl

 

Inhoudsopgave

Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 - Het aanbod

Artikel 5 - De overeenkomst

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 9 - De prijs

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

Artikel 11 - Levering en uitvoering

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 13 - Betaling

Artikel 14 - Klachtenregeling

Artikel 15 - Geschillen

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen


Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

 

1. Bedenktijd: de termijnwaarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

2. Consument: de natuurlijkepersoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een

overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

3. Dag: kalenderdag;

4. Duurtransactie: eenovereenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/ofdiensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd isgespreid;

5. Duurzame gegevensdrager:elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hempersoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadplegingen ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

6. Herroepingsrecht: demogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de

overeenkomst op afstand;

7. Modelformulier: hetmodelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consumentkan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht;

8. Ondernemer: denatuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aanconsumenten aanbiedt;

9. Overeenkomst op afstand:een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer

georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/ofdiensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruikgemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

10. Techniek voor communicatieop afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst,zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijnsamengekomen.

11. Algemene Voorwaarden: deonderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

 

Artikel 2 - Identiteit van deondernemer

For all Horses Shop

Noorderstraat 18

9525 TB Drouwenerveen

Nederland

T 06-20086632

E info@forallhorses.nl

KVK 72778091

BTW nummer NL002156447B04

 

Artikel 3 - Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van deondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingentussen ondernemer en consument.

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekstvan deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien ditredelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordtgesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in tezien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos wordentoegezonden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kanin afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordtgesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan deconsument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door deconsument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzamegegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat deovereenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaardenlangs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van deconsument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen wordentoegezonden.

4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifiekeproduct- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lidvan overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval vantegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijkebepaling die voor hem het meest gunstig is.

5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden openig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijftde overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal debetreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door eenbepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.

6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld,dienen te worden beoordeeld 'naar de geest' van deze algemene voorwaarden.

7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerderebepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden 'naar de geest' vandeze algemene voorwaarden.

 

Artikel 4 - Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of ondervoorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbodte wijzigen en aan te passen.

3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van deaangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerdom een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken.Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze eenwaarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten.Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemerniet.

4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijnindicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding vande overeenkomst.

5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave vande aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegevenkleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.

6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consumentduidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding vanhet aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

  •  de prijs inclusief belastingen;
  • o   deeventuele kosten van verzending;
  • o   dewijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoornodig zijn;
  • o   hetal dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • o   dewijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
  • o   determijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen deondernemer de prijs garandeert;
  • o   dehoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van hetgebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op eenandere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruiktecommunicatiemiddel;
  • o   ofde overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke dezevoor de consument te raadplegen is;
  • o   demanier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hemin het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indiengewenst herstellen;
  • o   deeventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan wordengesloten;
  • o   degedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop deconsument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
  • o  de minimale duur van de overeenkomst op afstandin geval van een duurtransactie.

 

Artikel 5 - De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4,tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en hetvoldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeftaanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg deontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaardingniet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomstontbinden.

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft deondernemer passende technische en

organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronischeoverdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien deconsument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelenin acht nemen.

4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogtestellen of de consument aan zijn

betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten enfactoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomstop afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeftom de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd eenbestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaardente verbinden.

5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument devolgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door deconsument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzamegegevensdrager, meesturen:

  • o  het bezoekadres van de vestiging van deondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
  • o   devoorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrechtgebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijnvan het herroepingsrecht;
  • o   deinformatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  • o   dein artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij deondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoeringvan de overeenkomst;
  • o  de vereisten voor opzegging van de overeenkomstindien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaaldeduur is.

6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lidslechts van toepassing op de eerste levering.

7. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaardenvan voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

 

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid deovereenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Dezebedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consumentof een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaaktevertegenwoordiger.

2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met hetproduct en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken ofgebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het productwenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hijhet product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk- in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform dedoor de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijnherroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van hetproduct, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient deconsument te doen middels het modelformulier of door middel van een andercommunicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaaktgebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverdezaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs vanverzending.

4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnenniet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrechtresp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

 

Bij levering van diensten:

1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid deovereenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.

2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zichrichten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij delevering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

 

Artikel 7 - Kosten in geval vanherroeping

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komenten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.

2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer ditbedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping,terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangenis door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegdkan worden. Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die doorde consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeftvoor een andere betaalmethode.

3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door deconsument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardeverminderingvan het product.

4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voorwaardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet allewettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, ditdient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

 

Artikel 8 - Uitsluitingherroepingsrecht

1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluitenvoor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van hetherroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in hetaanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voorproducten:

  • o  die door de ondernemer tot stand zijnaangebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  • o   dieduidelijk persoonlijk van aard zijn;
  • o   diedoor hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  • o   diesnel kunnen bederven of verouderen;
  • o   waarvande prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop deondernemer geen invloed heeft;
  • o   voorlosse kranten en tijdschriften;
  • o   vooraudio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegelingheeft verbroken;
  • o  voor hygiënische producten waarvan de consumentde verzegeling heeft verbroken.

3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voordiensten:

  • o  betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijfof vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens eenbepaalde periode;
  • o   waarvande levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordatde bedenktijd is verstreken;
  • o  betreffende weddenschappen en loterijen.

 

Artikel 9 - De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden deprijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudensprijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten ofdiensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiëlemarkt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden.Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzenrichtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van deovereenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijkeregelingen of bepalingen.

4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van deovereenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

o  deze het gevolg zijn van wettelijke regelingenof bepalingen; of

o  de consument de bevoegdheid heeft deovereenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhogingingaat.

5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijninclusief btw.

6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor degevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bijdruk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieveprijs te leveren.

 

Artikel 10 - Conformiteit engarantie

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of dienstenvoldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan deredelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van detotstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/ofoverheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevensvoor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantiedoet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument opgrond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2maanden na ontdekking van het gebrek aan de ondernemer schriftelijk te wordengemeld.

4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met defabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijkvoor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individueletoepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van hetgebruik of de toepassing van de producten.

5. De garantie geldt niet indien:

o  de consument de geleverde producten zelf heeftgerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;

o   degeleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld ofanderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingenvan de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;

o  de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk hetgevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen tenaanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

 

Artikel 11 - Levering en uitvoering

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemenbij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van productenen bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan hetbedrijf kenbaar heeft gemaakt.

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel isvermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed dochuiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met eenlangere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indieneen bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestellinggeplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om deovereenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op eenschadevergoeding.

4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemdetermijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van eentermijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.

5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal deondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, dochuiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.

6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn,zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar testellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijzeworden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangendeartikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van eeneventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berustbij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een voorafaangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzijuitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 12 - Duurtransacties:duur, opzegging en verlenging

 

Opzegging

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd isaangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteitdaaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming vandaartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste éénmaand.

2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd isaangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteitdaaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaaldeduur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels eneen opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

  • o  te allen tijde opzeggen en niet beperkt wordentot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
  • o   tenminsteopzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
  • o  altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als deondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

 

Verlenging

1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekttot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) ofdiensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaaldeduur.

2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaaldetijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- enweekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duurvan maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegenhet einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogsteéén maand.

3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekttot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgendvoor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggenmet een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van tenhoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maarminder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen entijdschriften.

4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismakingafleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- ofkennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatischna afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

 

Duur

1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag deconsument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn vanten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegenopzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

 

Artikel 13 - Betaling

1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door deconsument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na hetingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomsttot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument debevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte ofvermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemerbehoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consumentkenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

 

Artikel 14 - Klachtenregeling

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakteklachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer,nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht eenvoorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen determijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatiewanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelostontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot deondernemer. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het EuropeesODR platform (http://ec.europa.eu/odr). Webwinkel is momenteel niet aangeslotenbij een keurmerk met geschillencommissie.

6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op,tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.

7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal deondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen ofrepareren.

 

Artikel 15 - Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop dezealgemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht vantoepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.

2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

 

Artikel 16 - Aanvullende ofafwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingenmogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te wordenvastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op eentoegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.